Wodospad Thi Lo Su

Thi Lo Su Wodospad Thi Lo Su (również zapisywany, jako The Lor Sue, Thee Lor Sue lub Te-law- zue) to wodospad wapienny i największy, oraz najpiękniejszy wodospad w Tajlandii. Wodospad ma wysokość 250 metrów i prawie 450 metrów szerokości (wodospad prawdopodobnie nigdy nie był dokładnie mierzony, więc podane liczby są jedynie przybliżone). Znajduje się on na rzece Mae Klong, płynącej z Huai Klotho do Umphang Wildlife Sanctuary w prowincji Tak w północno-zachodniej Tajlandii. Wodospad znajduje się w dziewiczym obszarze dżungli Tajlandii, zwanym Umphang Wild Life Sanctury. W parku dostępne są szlaki piesze i rowerowe.

Cały zespół wodospadu Thi Lo Su tworzą liczne odrębne wodospady. U podstawy każdego z nich znajdują się fantastyczne baseny, w których jest możliwość, aby popływać lub po prostu odpocząć, czy ochłodzić się. Powierzchnia, na jakiej rozciągają się wodospady jest równoważna powierzchni pięciu boisk piłkarskich, a w szczytowym czasie przepływu (czerwiec-listopad) przez wodospad przepływa największa objętość wody spośród wszystkich wodospadów, jakie znajdują się w Tajlandii.

Woda spadająca z dużej ilości stromych klifów wodospadu Thi Lo Su sprawia, że w lesie deszczowym otaczającym wodospad rozbrzmiewa głośne, niesamowite dudnienie wody. 

Jeżeli chcemy sfotografować w całości wodospad Thi Lo Su będzie to zadanie niemożliwe do zrealizowania. Biorąc pod uwagę, jak rozproszone są te wodospady od siebie nawzajem, nie ma sposobu, aby uchwycić je wszystkie razem na pojedynczym zdjęciu w taki sposób, aby wszystkie były na nim dobrze widoczne.

Dotarcie nad wodospad Thi Lo Su również nie jest łatwe, a mimo tego nad wodospadami można spotkać prawdziwe tłumy ludzi, zarówno turystów jak i Tajlandczyków.

Aby dotrzeć nad wodospad należy z parkingu i kompleksu kempingowego przejść przez szeroki trawiasty obszar by dojść do bramy wejściowej z kioskiem, gdzie należy uiścić opłatę za wstęp. Następnie spacer trwa około 40 minut zanim dotrze się do celu wędrówki. Miejscami szlak jest nieco zbyt wąski w stosunku do natężenia ruchu na nim. W tych miejscach idzie się niestety nieco wolniej.